Invester i barn og unges psykiske helse
PROBLEMET VI LØSER
Studier viser at omlag 50 prosent av alle tenåringer i Norge har hatt en psykisk lidelse. Forskning viser at dårlig psykisk helse i barndommen øker sjansen for betydelige problemer også i voksenlivet. Behandlingstilbudet for barn og unge er begrenset, og det tar ofte lang tid å få hjelp av spesialisthelsetjenesten. Dette problemet er ikke unikt for Norge, men stort også i resten av Norden, EU, USA, Australia og Japan
Det er idag et stort behov for strakstiltak og forebyggende verktøy som barnet selv kan ha i lomma. Derfor har vi, sammen med et tverrfaglig team med forskere på NTNU og Universitetet i Stavanger, utviklet et mobilspill som skal bidra til å forebygge skolevegring, samt dempe angst og annet psykisk strev forbundet med hverdagslige situasjoner.
VÅR LØSNING:
HABIIT
Mobilspillet Habiit er utviklet for å hjelpe barn og unge å mestre sin hverdag. Spillet gjør det enklere, morsommere og mer motiverende å gjennomføre hverdagslige rutiner.
Sindre Holme CEO og Co-Founder | Sondre Ek CTO og Co-Founder | Victoria Welle Fjellbirkeland Designer |
---|---|---|
Eric Veliyulin Developer |